Gigantul se numeşte Belaz 75710
şi provine din Belarus.
Belaz este un producător de camioane de carieră. Iar moelul 75710 este cel mai
nou produs al său. Totodată, este cel mai mare camion de carieră din lume.
Belaz 75710 se foloseşte de
acelaşi tip de sistem de propulsie pe care Opel Ampera l-a promovat: maşina se
urneşte folosindu-se de patru motoare electrice (dispuse câte unul la fiecare
roată), iar motoarele termice sunt folosite doar pentru a alimenta acumulatorii
electrici. Spre deosebire de Opel Ampera, Belaz 75710 are două motoare termice. Mai
exact, două V16-uri
diesel care produc, fiecare, câte 2.332 de cai-putere şi 9.313 Newtoni-metru
de cuplu motor. Acestea alimentează cele patru motoare electrice - care
livrează, fiecare, câte 1.632 de cai-putere. Inmulțind cu patru se va ajunge la
6.526 de
cai-putere.
Electric. Cele 8 roţi sunt şi ele
gigantice, având un diametru de circa 4 metri fiecare.
Aşadar, este cea mai mare
maşinărie electrică din lume. Şi când spunem mare, ne referim la 810-tone
total. Are 20,6
metri lungime, 9,8 metri lăţime şi 8,1 metri înălţime. Sistemul de propulsie electric îi
conferă tracţiune integrală şi o viteză maximă de 64 de kilometri la oră
„la gol”. Iar când este pus la treabă, Belaz 75710 poate căra până la 450 de tone.în
regim normal și până la 496 de tone în regim maximal. Este demn de menţionat, are
„dimensiuni compacte”
BELAZ75710
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu