Drumul Mortii, Bolivia
Şoseaua Yungas (Drumul Morţii) se numeste oficial şoseaua Unduavi-Yolosa. Ea are o lungime de 64 de kilometri şi leaga localitaţile La Cumbre şi Coroico, iar diferenţa de nivel între cel mai ridicat şi cel mai coborat punct este de peste 3500 de metri. Bolivia deţine recordul în materie de cele mai periculoase drumuri din lume. Maşinile şi bicicletele sunt conduse direct pe sub cascade provocate de sezonul ploios.
Deşi pericolul se află la câţiva centimetri de fiecare roată care trece prin zonă, şoseaua Yungas este una dintre cele mai frumoase ale lumii. Ea porneşte din înalţimea Anzilor şi se termină în Jungla Amazoniană, trecand prin toate ecosistemele pe care le poate oferi Bolivia. Şi totuşi, o simplă greşeală poate arunca maşina de pe marginea muntelui stâncos direct în padurile Amazonului, care se află la un kilometru mai jos, in prăpastie.
Soseaua Unduavi-Yolosa si-a castigat notorietatea de-a lungul anilor prin numeroasele accidente care au loc aici. Cele mai multe dintre acestea au avut loc in 1983, cand nu mai putin de 320 de oameni si-au pierdut viata cazand in prapastie. Aici este inclus si cel mai mare accident din istoria Boliviei, cand peste 100 de oameni au cazut peste marginea aproape verticala a soselei. In medie, 26 de masini cad in prapastie in fiecare an, numarul anual al mortilor ridicandu-se la peste 100 de persoane.
Partea interesanta vine doar acum, deoarece, in momentul in care a fost declarata oficial cea mai periculoasa sosea a lumii (acest lucru s-a intamplat in 1995), “autostrada” boliviana a atras voci care o criticau si care cereau inchiderea sa imediata. Pe de alta parte insa, turismul din zona a inflorit in doar cateva luni, o multime de amatori de senzatii tari dorind sa treaca macar o data de-a lungul soselei care numara cei mai multi morti la mia de metri anual.
Soseaua, în sine, este de fapt o terasa prelungă şi şerpuită de 3,20 metri sapata în stânca şi acoperită cu pietriş si pământ. Fara bariere de protectie si fara multe masuri de siguranta, soseaua nu leaga doar doua orase boliviene, ci este principalul drum de acces dinspre regiunea agricola Yungas si orasul administrativ La Paz, cea mai inalta capitala a lumii.
Pentru ca tacamul sa fie complet, partea superioara a soselei este de obicei acoperita cu ceata, vizibilitatea fiind aproape nula. Aici incepe Soseaua Mortii sau, in limba locala, Carretera de la Muerte.
Traficul pe aceasta sosea nu va mai dura însă multi ani, autoritatile boliviene începand constructia unei autostrazi alternative pe cealalta parte a muntelui. Insa cele 120 de milioane de dolari împrumutate de la o banca americana nu au ajuns în 2006, cand lucrarile au fost sistate. Si totusi, bolivienii cred ca desi traficul rutier se va muta la un moment dat pe partea sigura a Anzilor, Soseaua Mortii va trai pentru cei care cauta adrenalina prin mountain bike sau chiar prin parcurgerea acesteia la pas.
Şoseaua Yungas (Drumul Morţii) se numeste oficial şoseaua Unduavi-Yolosa. Ea are o lungime de 64 de kilometri şi leaga localitaţile La Cumbre şi Coroico, iar diferenţa de nivel între cel mai ridicat şi cel mai coborat punct este de peste 3500 de metri. Bolivia deţine recordul în materie de cele mai periculoase drumuri din lume. Maşinile şi bicicletele sunt conduse direct pe sub cascade provocate de sezonul ploios.
Deşi pericolul se află la câţiva centimetri de fiecare roată care trece prin zonă, şoseaua Yungas este una dintre cele mai frumoase ale lumii. Ea porneşte din înalţimea Anzilor şi se termină în Jungla Amazoniană, trecand prin toate ecosistemele pe care le poate oferi Bolivia. Şi totuşi, o simplă greşeală poate arunca maşina de pe marginea muntelui stâncos direct în padurile Amazonului, care se află la un kilometru mai jos, in prăpastie.
Soseaua Unduavi-Yolosa si-a castigat notorietatea de-a lungul anilor prin numeroasele accidente care au loc aici. Cele mai multe dintre acestea au avut loc in 1983, cand nu mai putin de 320 de oameni si-au pierdut viata cazand in prapastie. Aici este inclus si cel mai mare accident din istoria Boliviei, cand peste 100 de oameni au cazut peste marginea aproape verticala a soselei. In medie, 26 de masini cad in prapastie in fiecare an, numarul anual al mortilor ridicandu-se la peste 100 de persoane.
Partea interesanta vine doar acum, deoarece, in momentul in care a fost declarata oficial cea mai periculoasa sosea a lumii (acest lucru s-a intamplat in 1995), “autostrada” boliviana a atras voci care o criticau si care cereau inchiderea sa imediata. Pe de alta parte insa, turismul din zona a inflorit in doar cateva luni, o multime de amatori de senzatii tari dorind sa treaca macar o data de-a lungul soselei care numara cei mai multi morti la mia de metri anual.
Soseaua, în sine, este de fapt o terasa prelungă şi şerpuită de 3,20 metri sapata în stânca şi acoperită cu pietriş si pământ. Fara bariere de protectie si fara multe masuri de siguranta, soseaua nu leaga doar doua orase boliviene, ci este principalul drum de acces dinspre regiunea agricola Yungas si orasul administrativ La Paz, cea mai inalta capitala a lumii.
Pentru ca tacamul sa fie complet, partea superioara a soselei este de obicei acoperita cu ceata, vizibilitatea fiind aproape nula. Aici incepe Soseaua Mortii sau, in limba locala, Carretera de la Muerte.
Traficul pe aceasta sosea nu va mai dura însă multi ani, autoritatile boliviene începand constructia unei autostrazi alternative pe cealalta parte a muntelui. Insa cele 120 de milioane de dolari împrumutate de la o banca americana nu au ajuns în 2006, cand lucrarile au fost sistate. Si totusi, bolivienii cred ca desi traficul rutier se va muta la un moment dat pe partea sigura a Anzilor, Soseaua Mortii va trai pentru cei care cauta adrenalina prin mountain bike sau chiar prin parcurgerea acesteia la pas.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu