Carpaţii Orientali
- Pasul Prislop (1416 m)- între Munţii Rodnei şi Munţii Maramureşului; şoseaua Borşa-Vatra Dornei; cel mai înalt din Carpatii Orientali.
- Pasul Păltiniş(1355 m) - leagă Depresiunea Dornelor de Depresiunea Drăgoiasa; şoseaua nemodernizată Vatra Dornei-Panaci-Broşteni;
- Pasul Bucin(1273 m)-în Muntii Gurghiu, între Depresiunea Giurgeu şi Depresiunea colinară a Transilvaniei; şoseaua Gheorgheni-Praid-Sovata;
- Pasul Rotunda (1271 m)- între Munţii Rodnei şi Muntii Suhard; şoseaua Rodna-Cârlibaba;
- Pasul Bratocea (1263 m)- în Munţii Ciucaş; face legătura între Depresiunea Braşov si Depresiunea Văleni de Munte; şoseaua Braşov-Cheia-Vălenii de Munte;
- Pasul Bicaz ( 1256 m)- în Munţii Hăşmaşu Mare; şoseaua Gheorgheni-Lacu Roşu -Bicaz;
- Pasul Tihuta(1201 m)- între Munţii Bârgău şi Munţii Călimani; face legătura între Depresiunea Dornelor şi Depresiunea colinară a Transilvaniei; şoseauaVatra Dornei-Bistriţa, sau ,,Şoseaua Nordului"
- Pasul Tarniţa (1161 m)- Munţii Stânişoarei; legătura între valea Bistriţei şi Valea Moldovei; şoseaua nemodernizată Holda- Ostra-Stulpicani-Gura Humorului;
- Pasul Ghimeş(1159 m)- în Muntii Ciuc; legătura între Depresiunea Comăneşti şi Depresiunea Ciuc; şoseaua Comăneşti-Miercurea Ciuc;
- Pasul Borsec(1105 m)-în Muntii Giurgeu; legatura între Depresiunea Giurgeu şi Depresiunea Borsec; şoseaua modernizată Topliţa-Borsec-Ceahlău;
- Pasul Mestecăniş (1096 m) - în sudul Obcinei Mestecăniş; legătura dintre Depresiunea Dornelor şi Depresiunea Câmpulung Moldovenesc; şoseaua Vatra Dornei-Gura Humorului;
- Pasul Uz (1085 m)-în Muntii Ciuc; legătura dintre Depresiunea Ciuc şi Depresiunea Comănesti; şoseaua nemodernizată Miercurea Ciuc-Sânmartin-Valea Uzului-Dărmăneşti;
- Pasul Tabla Buţii(1078 m)- între Muntii Ciucaş şi Siriu; legătura între Vama Buzăului şi Valea Teleajenului;
- Pasul Neteda (1039 m)-în Muntii Gutâi; legătura între Depresiunea Baia Mare şi Depresiunea Maramureşului; şoseaua Baia Mare-Cavnic-Ocna Şugatag-Sighetul Marmaţiei;
- Pasul Predeal(1033 m)- legătura între Valea Prahovei si Depresiunea Brasov; şoseaua Sinaia - Braşov;
- Pasul Tulgheş/Ditrău(1025 m)- în Muntii Giurgeu; soseaua nemodernizată Ditrău -Tulgheş;
- Pasul Şicaş( 1000 m)- între Munţii Gurghiu si Harghitei; legătura între Depresiunea Giurgeu şi Vârşag din estul Transilvaniei; şoseaua nemodernizată Gheorgheni-Odorheiu Secuiesc;
- Pasul Gutâi/Paltinu (987 m)- în Muntii Gutâi; legătura între Depresiunea Baia Mare si Depresiunea Maramureşului; şoseaua Baia Mare-Mara-Sighetul Marmaţiei;
- Pasul Vlăhita/Harghita( 985 m) - în Munţii Harghitei; legătura între Depresiunea Ciuc si Depresiunea colinară a Transilvaniei; şoseaua Miercurea Ciuc-Odorheiu Secuiesc;
- Pasul Oituz ( 866 m)-între Munţii Nemira si Munţii Vrancei; legătura între Depresiunea Tazlău-Caşin si Depresiunea Braşov; şoseaua Oneşti-Braşov;
- Pasul Şetref (818m)- între Munţii Rodnei şi Ţibleş; legătura între Depresiunile Maramureşului şi Transilvaniei; şoseaua Salva-Vişeu de Sus;
- Pasul Tuşnad(640 m)- între Munţii Harghitei şi Muntele Ciomatu; legătura dintre Depresiunile Braşov si Ciuc; şoseaua Braşov-Miercurea Ciuc;
- Pasul Huta/Fargău (583 m)- în Munşii Oaş; legătura între Depresiunile Oaş şi Maramureşului; şoseaua Negreşti-Sighetul Marmaţiei;
Pasul Bicaz |
Pasul Tihuţa |
Pasul Gutâi |
Pasul Mestecăniş |
Pasul Borsec |
Pasul Bratocea |
Pasul Oituz |
Carpatii Meridionali
- Pasul Urdele(2141 m)- în Munţii Parâng-cel mai înalt din ţară!!!; şoseaua de curând modernizată Novaci-Rânca-Obârşia Lotrului-Sebeş;
- Pasul Giuvala(1290 m)- în Culoarul Bran-Rucăr; legătura între Depresiunea Braşovului si Depresiunea Câmpulung; şoseaua Braşov-Câmpulung;
- Pasul Merişor/Băniţa(759 m) - legătura între Depresiunile Petroşani şi Haţeg; şoseaua Deva -Haţeg-Petroşani;
- Pasul Poarta de Fier a Transilvaniei (700 m)- între Culoarul Bistrei şi Depresiunea Haţeg; şoseaua Oţelu Roşu -Haţeg;
- Pasul Domaşnea/Poarta Orientală( 540 m)- în Culoarul Timiş -Cerna; şoseaua Timişoara Caransebeş-Orşova- Drobeta Turnu Severin( E70);
- Pasul Lainici(450 m)- în Defileul Jiului; şoseaua Târgu Jiu -Petroşani;
- Pasul Turnu Roşu(400 m)- în Defileul Oltului; legătura între Depresiunea Loviştei şi Depresiunea colinară a Transilvaniei; şoseaua Râmnicu Vâlcea -Sibiu;
- Pasul Cozia (309 m)- în Defileul Oltului; şoseaua Râmnicu Vâlcea -Sibiu;
Pasul Lainici |
Pasul Giuval (Rucăr-Bran) |
Pasul poarta de Fier a Transivaniei |
Pasul Cozia |
Pasul Urdele |
- Pasul Vârtop(1160 m)- în Munţii Bihor; legătura între Valea Arieşului şi Depresiunea Beiuş; şoseaua Câmpeni -Arieşeni-Ştei;
- Pasul Bucium (925 m)- în Munţii Metaliferi; legătura între Depresiunea Zlatna şi Depresiunea Abrud; şosea nemodernizată între cel două orase;
- Pasul Buceş (725 m)- legătura între Depresiunile Brad şi Abrud; şosea modernizată(DN 74) între cele două orase;
- Pasul Vârfurile(650 m)- legătura între Depresiunile Hălmagiu şi Beiuş; şoseaua Brad-Beiuş;
- Pasul Ciucea( 582 m)- în Defileul Crişului Repede; legătura între Depresiunea Huedin din vestul Transilvaniei şi Depresiunea Vad Borod; şoseaua Cluj Napoca-Oradea;
- Pasul Vălişoara(461 m)- în Munţii Metaliferi; legătura între Culoarul Mureşului şi Depresiunea Brad; şoseaua Deva-Brad;
Pasul Ciucea |
Pasul Bucium |
Pasul Vârtop |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu