Mihai Viteazul - prima poziție - 1874
Această
statuie, reprezentându-l pe Mihai Viteazul, era cea de-a doua statuie
publică din București, prima fiind cea a spătarului
M. Cantacuzino de la Colțea (dar nu ecvestră).
In
fața Academiei – actuala Universitate – a avut loc dezvelirea statuii lui Mihai
Viteazul, participând la eveniment și familia domnitoare (Carol I și Elisabeta), membrii guvernului, corpul diplomatic, Metropolitul Nifon, primarul și un numeros public.
Sculptorul
francez Albert-Ernest Carrier-Belleuse, a creat acest monument, această operă,
iar materialul documentar necesar pentru a realiza lucrarea a fost realizat de Alexandru Odobescu și Theodor Aman.
Sculptorul
a terminat lucrarea și a fost adusă de la Paris
la București în cursul anului 1873.
Statuia
este din bronz cu soclul din marmură, iar în cele patru cornişe ale soclului
este plasată câte o stemă confecţionată din bronz, două aşezate în faţa şi în
spatele acestuia, evidenţiind simbolul heraldic al Ţării Româneşti, vulturul.
Pe cele două părţi laterale sunt expuse Stema Moldovei, cu bourul, precum și
stema Transilvaniei.
Regele Ferdinand I și viitorul Carol II lângă statuia lui Mihai Viteazul - București 1920-1925
Din
cauza presiunilor diplomatice făcute de guvernele austriac și turc, dezvelirea
monumentului a fost amânată timp de 7 luni, deoarece aceștia vedeau în acestă
statuie un act de independență, România fiind încă sub suzeranitate otomană.Regele Ferdinand I și viitorul Carol II lângă statuia lui Mihai Viteazul - București 1920-1925
Se
împlinesc in luna noiembrie 2017, exact 142 de ani de la inaugurarea unei
statui simbol in Capitala ţării, socotit monument de referinţă pentru simţirea
patriotică a românilor, începând, evident, cu locuitorii Bucureştiului.
In
prezenţa Regelui Carol I, ctitorul României moderne, a membrilor Guvernului său
şi a întregului corp diplomatic si mai ale a mii de bucuresteni la 8
noiembrie 1874 a fost dezvelită prima statuie ridicată şi dedicată unui mare
simbol naţional.
Vorbim,
desigur, despre celebra statuie ecvestră a domnitorului Mihai Viteazul,
cel care în documentele oficiale de-acum mai bine de patru secole s-a intitulat Domn
al celor trei provincii istorice româneşti, a căror vremelnică unificare a
izbăvit-o în anul 1600. De la fastuoasa inaugurare – amplificata de o
impresionantă paradă de onoare și salve de artilerie – şi până la Marea Unire
din 1918, nu a existat moment de istorie care să nu fi fost marcat de
îsufleţite adunări populare, desfăşurate în jurul monumentului neuitatului
erou. Şi
tot aici aveau loc festivităţile şi parada militară dedicate Zilei Naţionale,
sărbătorită la 10 Mai.
Între
cei care au ţinut să-i depună la picioare gloriosului voievod întreaga
recunoştinţă pentru faptele sale unificatoare a fost şi celebrul Badea
Cârţan. Taranul carturar care, pornind din Cârţa, comuna natală din Ţara Făgăraşului, trecea Carpaţii prin Vama Cucului (azi,
drumul Transfăgărăşan), ducea cărţi româneşti în Ardealul vremelnic
despărţit de ţară. Este vorba de acelaşi cunoscut ţăran patriot, ce se socotea
coborâtor din Decebal, rămas în nemurire printr-un gest istoric: a parcurs
pe jos drumul până la Roma, cetatea eternă a latinităţii, pentru a îngenunchia
lângă soclul faimoasei Columna lui Traian.La fel ca odinioară,
într-o dimineaţă de iarnă aspră a anului 1895, cărturarul ţăran Badea Cârţan,
învelit în celebra sarică mioritică, a fost din nou „descoperit” de jurnalişti,
dormind fericit, cu tricolorul în braţe, de data asta la picioarele Statuii
neuitatului Voievod unificator !
Monumentul dedicat domnitorului Mihai Viteazul are, în mod sigur, cea
mai interesantă „istorie” înainte de a fi aşezat acolo unde este şi astăzi, iar
„povestea” sa n-ar trebui să lipsească din cunoştinţele oricărui ghid turistic
ce prezintă Bucureştiul de azi. Acest simbol a fost dorit încă de
revoluţionarii de la 1848, dar abia 25 de ani mai târziu Consiliul Comunal
Bucureşti a hotărât ridicarea unei statui ecvestre dedicate lui Mihai Bravu. La
început locul a fost ales în fosta Grădină a Episcopiei, dar acolo avea să se
construiască mai târziu Ateneul Român. Alte locaţii nominalizate erau
în actualul Parc Kisseleff, apoi chiar în preajma Mănăstirii Mihai Vodă, pe o
esplanadă ce urma a fi amenajată special, unde să fie adus şi Capul
Voievodului, păstrat la Mănăstirea Dealu. Nici Piaţa Teatrului Naţional, de pe
Calea Victoriei, nu a lipsit între propuneri, dar locul a fost găsit nepotrivit
lângă o clădire de „distracţii”. În faţa Palatului Regal, în Piaţa unde a fost
ridicată mult mai târziu Statuia lui Carol I, monumentul părea prea mic pentru
un spaţiu atât de larg, iar pe Dealul Spirii, în amintirea eroilor pompieri din
neuitatul 13 Septembrie 1848, alegerea părea oarecum periferică.
Ca să pună capăt „gâlcevilor” edilitare, Consiliul de Miniştri hotărăşte la 9
martie 1874 amplasarea monumentului în faţa Academiei Române, respectabila
instituţie funcţionând atunci în Palatul Universităţii, nu demult inaugurat.
Locul ales nu era unul oarecare, soclul aflându-se chiar pe locul unde fusese
altarul Mănăstirii Sf.Treime, ridicată pe la mijloc de veac XVI. Sarcina
realizării i-a fost încredinţată sculptorului francez Carrier-Belleuse, cel
care realizase în Franţa statuia ecvestră a Ioanei d’Arc. Nu tocmai fericită
alegerea. Cum monumentul stătea de câteva luni acoperit cu o pânză groasă,
inventivii bucureşteni au început si atunci să ţeasă legende dintre cele mai
neaşteptate. Ce-i nemulţumea pe locuitorii Capitalei era lipsa de „grandoare”
a monumentului. Ei şi-ar fi dorit ca Bravul Mihai să stea călare pe un armăsar
de două ori mai mare, bănuind că sculptorul francez nu a făcut altceva decât să
copieze „poneiul” pe care călărea în eternitate, la Paris, Ioana d’Arc. Mergând
mai departe cu… scenarita, scriitorul M.T.Carada lansa suspiciunea că de fapt
însăşi statuia ar fi, ca model, aproape de cea a eroinei franceze, căreia i s-a
pus în mâna stângă o secure, schimbându-i-se doar capul cu cel al măreţului
voievod. Ofensa (nedovedită!) a fost socotită profundă, căci se ştie,
ucigaşii Viteazului, cei care i-au retezat capul, fuseseră oamenii generalului
Basta şi ai ofiţerului imperial Szekely
Mihaly.
Un
sâmbure (mare!) de indoiala exista însă, dar se referea la textul dăltuit pe soclul
statuii. Acesta contrazicea flagrant atât adevărul istoric, cât şi
neuitata rostire a Viteazului ce s-a declarat la Alba Iulia: „Domn al
Ţării Româneşti şi Ardealului şi a toată Ţara
Moldovei.” Când după şapte luni, poporul Bucureştiului, cum ar zice doctorul
Oprescu, a smuls „zăbălăul” (pânza) ce ascundea privirilor contraversata
statuie, au citit cu uimire şi indignare: „Mihai Voievod, Domn al Ţării
Româneşti, Domn al Moldovei, Domnesc Locţiitor şi căpitan general al
Principatului Ardealului”. Cine nu vroia, oare, să se scrie pe soclu
adevărul aşa cum a fost, scoborându-l pe Viteaz la nivel de „căpitan”
al Ardealului ?
Evident,
primii „indispuşi” trebuie să fi fost diplomaţii Turciei, încă Putere
„suzerană”, căci abia peste cinci ani avea să se împlinească Războiul de
Independenţă de la 1877, când două tunuri turceşti, aduse de armata română după
cucerirea Griviţei, au fost aşezate de-a stânga şi de-a dreapta statuii! Patru
decenii mai târziu, la 6 ianuarie 1917, Osman Nizami Paşa, ce ocupase
Bucureştii alături de trupele feldmareşalului Von Mackensen, a ridicat degrabă
trofeele de la Griviţa, trimiţându-le la Istanbul, ca o minoră compensaţie…
Dar
cel mai mult împotriva inscripţiei ce urma să individualizeze Monumentul s-a
arătat a fi Austro-Ungaria, care nu a acceptat niciodată realitatea că
Ardealul, preponderent românesc etnic şi demografic, şi-a păstrat
întotdeauna mandria de principat autonom,la fel ca si Moldova si Muntenia! Şi
cum Guvernul tânărului Principe Carol I se afla în tratative cu Austro-Ungaria
pentru încheierea primului Acord comercial internaţional al Statului
Român (ce urma a se încheia peste voinţa suzeranităţii Turciei), cu atât mai
mult susceptibilităţile habsburgice nu trebuiau zgândărite.Cel mai mult, în
bicefalul imperiu, se „băşica” orgoliul ungurilor, căci pentru ei Ardealul
nu putea fi altceva decât un principat „anexă”, iar statuia Viteazului Mihai îi
irita cu atât mai mult, pentru că el reuşise să împlinească hotarele Daciei,
încă la începutul secolului XVI. Adică pe vremea când Ungaria nici dupa
aproape un veac nu ieşise de sub statutul de paşalâc turcesc, după
umilitoarea înfrângere de la Mohacs . Dar
şi după îndelung amânata inaugurare, monumentul dedicat lui Mihai Viteazul – în
ciuda puternicului sentiment popular de cinstire afecuoasă acordat chipului de
bronz al voievodului – controversele în jurul statuii nu au încetat. În 1880,
cu prilejul instalării statuii lui Ion Heliade Rădulescu, din nou i s-a căutat
o locaţie mai impozantă, încercare repetată şi la 1885, când a fost inaugurată,
alături, statuia lui Gheorghe Lazăr.Societatea Astra a cerut chiar, în martie
1933, ca statuia să fie mutată la Alba Iulia, unde i-ar fi mai potrivit
locul, decât într-o Capitală unde expansiunea oraşului i-ar diminua merituoasa
cinstire. Dar Mihai a rămas neclintit pe locul unde se aflase, în secolul XVI,
pristolul bisericii mănăstireşti Sf. Treime. Deşi Piaţa Universităţii a
mai fost reamenajată şi cu prilejul amplasării statuii lui Spiru Haret,
toate cele trei statui s-au reamplasat, cum era firesc, în funcţie de
monumentul principal al Pieţei Universităţii dedicat eroului naţional Mihai
Viteazul.Nici primarul de azi ,desi a „demontat” statuile din Piata pentru
amenajarea parcarii subterane,nu s-a atins de „locatia” Viteazului,care acum
arata si mai bine …Este tot acolo unde, în noiembrie 1918, Regele şi familia
regală, însoţită de generalul Berthelot, se întorcea triumfătoare la
Bucureşti, parcurgând călare drumul din locul ales pentru a se ridica Arcul de
Triumf al Marii Uniri, până la Statuia-simbol a celui care reuşise să adune
pentru prima dată provinciile româneşti sub aceeaşi coroană, în anul de grație
1600.
Primăria Craiova a cerut celei de la București să-i cedeze stauia lui Mihai Viteazul în cazul că pentru capitală s-ar fi ridict o alta mai mare.
Statuia
ecvestră a lui Mihai Viteazul din Cluj,
dezvelită în 17 decembrie 1976,
operă a sculptorului Marius Butunoiu, este amplasată în mijlocul
pieței care îi poartă numele, fiind înconjurată de un mic parc.
Până
în 1919, denumirea pieții era István Széchenyi,
an în care a fost schimbată în cea de Piața
“Mihai Viteazul”
Statuia
ecvestră a lui Mihai Viteazul cu înalțimea de 7 metri, se află pe un soclu înalt
de 4,70 metri. Este amplasată pe o platformă cu trei rampe, decorată cu
basoreliefuri, reprezentând luptele cu otomanii și Unirea Moldovei și a
Transilvaniei cu Țara Românească.
Pe
soclul statuii se află o stemă sigilară a domnitorului care reuneste însemnele
heraldice ale celor trei țări române.
Inscripția
fixată pe soclu contine textul: "Mihai Viteazul/1593-1601/Domnul Țării
Românesti al Ardealului și a toată Țara Moldovei".
Mihai Viteazul - Alba Iulia - Oscar Han - 1968
Statuia
ecvestră a lui Mihai Viteazul din Alba Iulia, amplasată în fața palatului
princiar din Cetatea Alba
Carolina, cu o înălțime de 8,46 metri, din care soclul măsoară 2
metri, a fost realizată în bronz de sculptorul Oscar Han și inaugurată la 28 noiembrie 1968,
cu ocazia aniversării semicentenarului Unirii
Transilvaniei cu România.
La
ceremonia de inaugurare au participat și secretarul general al PCR Nicolae Ceaușescu,
prim-ministrul Gheorghe Maurer și
șeful Departamentului de propagandă al Comitetului Central al PCR Ion Iliescu.
In
1975, sculptorul Horia Flămându a
realizat un basorelief cu o
lungime de 6,20 m și o lățime de 3 m, care a fost montat pe fațada clădirii din
spatele statuii ecvestre a lui Mihai Viteazul din Alba Iulia (palatul
princiar). Basorelieful îl prezintă pe domnitor primind omagiile celor trei
țări române unite.
Mihai Viteazul - Oradea - Piața Unirii
Mihai Viteazul - Oradea - Piața Unirii
Greu
de trecut peste scandalul mutarii statuii lui Mihai Viteazul din Piata Unirii
in Parcul Olosig. De
la început impresionanta statuie a fost executată intr-un bun spirit comunist,
adică prost. Cantitate multă, calitate puțină. Regretabil este ca o intreaga
armata de rezervisti (care au si platit pentru statuie in anii '90, plus bani
de la buget) nu au ținut cont
de heraldica statuilor ecvestre.
"...modul
în care sunt reprezentate picioarele calului arată cum a murit călărețul:
-
dacă cele două picioare din față ale calului sunt în aer, ar însemna că eroul
(călărețul) a murit în luptă.
-
dacă un picior din față al calului este în aer, ar însemna că eroul a murit din
cauza rănilor primite în război, sau a fost ucis mișelește.
-
dacă toate cele patru picioare ale calului sunt la sol, ar însemna că
personajul aflat pe cal a murit de moarte naturală. "
Oradea - Statuia regelui Ferdinand I- Piața Unirii - înlocuită cu una ecvestră a lui Mihai Viteazul
în perioada comunistă.
Oradea - Statuia lui Mihai Viteazul care a înlocuit pe cea a regelui Ferdinand I în regimul comunist
Giurgiu - Statuia Ecvestră a lui Mihai Viteazul încă neridicată pe soclu.
Giurgiu - Statuia lui Mihai Viteazul ridicată pe soclu - 2013 - turnată în Turcia
Statuia lui Mihai Viteazul - Năvodari - 2011 - turnată în Turcia
Singura din Dobrogea
Statuia lui Mihai Viteazul în curtea Brigăzii 6 Operații Speciale - Tg. Mureș
Statuia lui Mihai Viteazul -Târgoviște - Bulevardul Carol I
Monumentul Mihai Viteazul - Tg. Secuiesc - Covasna - Piața Mihai Viteazul
Mănăstirea Dealu (Viforâta) - Monumentul lui Mihai Viteazul
Obeliscul de pe mormântul lui Mihai Viteazul - Turda
Mănăstirea Mihai Vodă - Turda
Troiâa de lemn ridicată în 1923 pe mormântul lui Mihai Viteazul - Turda
Mănăstirea Mihai Vodă - Turda
Oradea - Statuia regelui Ferdinand I- Piața Unirii - înlocuită cu una ecvestră a lui Mihai Viteazul
în perioada comunistă.
Oradea - Statuia lui Mihai Viteazul care a înlocuit pe cea a regelui Ferdinand I în regimul comunist
Giurgiu - Statuia Ecvestră a lui Mihai Viteazul încă neridicată pe soclu.
Giurgiu - Statuia lui Mihai Viteazul ridicată pe soclu - 2013 - turnată în Turcia
Statuia lui Mihai Viteazul - Năvodari - 2011 - turnată în Turcia
Singura din Dobrogea
Statuia lui Mihai Viteazul în curtea Brigăzii 6 Operații Speciale - Tg. Mureș
Vicepremierul
Gabriel Oprea a dezvelit vineri, în curtea Brigăzii 6 Operații Speciale din
Târgu Mureș, prima statuie ecvestră a domnitorului Mihai Viteazul realizată în
premieră națională de Studioul de Arte Plastice al Armatei.
Statuia
este amplasată pe locul în care, în 25 octombrie 2011, Gabriel Oprea, pe atunci
ministru al Apărării Naționale, dezvelea o altă statuie ecvestră din bronz
reprezentându-l pe Mihai Viteazul, însă de dimensiuni mai mici.
Statuia lui Mihai Viteazul -Târgoviște - Bulevardul Carol I
Monumentul Mihai Viteazul - Tg. Secuiesc - Covasna - Piața Mihai Viteazul
Mănăstirea Dealu (Viforâta) - Monumentul lui Mihai Viteazul
Obeliscul de pe mormântul lui Mihai Viteazul - Turda
Mănăstirea Mihai Vodă - Turda
Troiâa de lemn ridicată în 1923 pe mormântul lui Mihai Viteazul - Turda
Mănăstirea Mihai Vodă - Turda
Mormântul
lui Mihai Viteazul se află la aproximativ 3 km sud de Turda, pe strada Bogata;
-
aici a fost ingropat trupul lui Mihai Viteazul (capul a fost dus la Manastirea
Dealu de lângă Targoviște, fosta capitală a Țării Românești);
-
inițial, pe acest loc, soția sa (Doamna Stanca), cu învoirea principelului
Transilvaniei Gabriel Bathory, a reușit să ridice o capelă in stil bizantin,
distrusă ulterior intenționat de către naționaliști fanatici maghiari;
-
capela a fost realizată sub forma unei troițe, așa cum este reprezentată pe o
acuarelă realizată în 1820, achiziționată de istoricul turdean Istvan Teglas,
apoi de contele Jozsef Kemany din Luncani;
-
spre sfârșitul sec.al 19-lea, preotul unit Vasile Moldovan din localitatea Sânmihaiu,
azi comuna Mihai Viteazu, a cumpărat terenul cu mormântul, spre a-l feri de
alte profanări;
-
pe locul fostei capele, a fost realizată, în anul 1923, de către Comitetul Femeilor
Române din Turda o Troiță din lemn, la recomandarea și la dorința Regelui Ferdinand
I, exprimată la vizita sa, împreună cu Regina Maria;.
-
troița de lemn, în prezent expusă la Muzeul de Istorie din Turda, este lucrată
în stil popular;
-
monumentul nou (obeliscul) a fost inaugurat pe data de 5 mai 1977;
-
inalt de 1601 cm (evocă anul morții eroului1601), obeliscul este confecționat
din beton armat, placat cu travertin de Ruschița, pe un soclu dreptunghiular
din tuf vulcanic, are trei laturi, simbolizand cele trei principate romane
unite sub Mihai Viteazul în anul 1601, iar la baza fiecărei laturi se află stemele
celor trei principate române, executate din marmura albă de Simeria;
-
în vecinatatea monumentului a fost construită, în anul 2005, Biserica Mihai
Vodă, copie după Biserica Mihai Vodă ridicată la București de catre Mihai
Viteazul.
Statuia lui Mihai Viteazu - Craiova Statuia a fost adusă la Craiova în 1974, dar a stat
demontatăpână în 1990 în spatele Muzeului de Artă. In 1990 a fost ridicată în centrul orașului,
în Piața Unirii în apropiere de Prefectură și cu fața spre apus. Intre anii 2004-2008, cu ocazia
demontatăpână în 1990 în spatele Muzeului de Artă. In 1990 a fost ridicată în centrul orașului,
în Piața Unirii în apropiere de Prefectură și cu fața spre apus. Intre anii 2004-2008, cu ocazia
reamenajării centrului orașului a fost mutată în marele parc dintre Prefectură și Biserica
istorică Sfânta Treime, cu fântâni arteziene ample în fața îndreptată spre răsărit.
Crucea de piatră din Călugăreni
Ideea
unei statui la Craiova a marelui voievod, care este legat de oraşul nostru şi
prin faptul că a deţinut dregătoria de mare ban înainte de a fi domnitor,
datează de la începutul secolulul 20.
În 1913 s-a constituit un comitet de iniţiativă pentru ridicarea unui monument închinat lui Mihai Viteazul laCraiova .
În 1927, societatea „Prietenii Ştiinţei“ propunea ca loc de amplasament Piaţa
Unirii. În 1933 s-au adresat Primăriei Capitalei cu rugămintea de a muta
statuia lui Mihai Viteazul la Craiova ,
în cazul în care la Bucureşti se va ridica una mai mare.
Sculptorul D. Pavelescu-Dimo pregătise o machetă pentru realizarea unui monument deosebit de frumos închinat marelui voievod, care însă nu s-a materializat. Din păcate, craiovenii a trebuit să aştepte mulţi ani până să vadă pusă pe amplasament actuala statuie, după ce stătuse mulţi ani în curtea Muzeului de Artă, din diverse motive.
În 1913 s-a constituit un comitet de iniţiativă pentru ridicarea unui monument închinat lui Mihai Viteazul la
Sculptorul D. Pavelescu-Dimo pregătise o machetă pentru realizarea unui monument deosebit de frumos închinat marelui voievod, care însă nu s-a materializat. Din păcate, craiovenii a trebuit să aştepte mulţi ani până să vadă pusă pe amplasament actuala statuie, după ce stătuse mulţi ani în curtea Muzeului de Artă, din diverse motive.
Crucea de piatră din Călugăreni
In
vara anului 1595, armata condusă de vizirul Sinan Pașa a trecut Dunărea, cu
dorința de a transforma Țara Românească în pașalac; a treia tentativă otomană,
după cele din vremea voievozilor Mircea cel Bătrân și Radu de la Afumați.
In
anul 1682, pe locul în care armata româna a biruit armata păgânilor, domnitorul
Șerban Cantacuzino a ridicat o impunătoare cruce din piatră, înaltă de peste
trei metri. Pe lateralele crucii este descrisă lupta măreață purtată de Mihai
Viteazul. Cu timpul, lângă Crucea lui Șerban Cantacuzino s-a dezvoltat o
așezare rurală, numita astăzi Crucea de Piatra. Acest sat face parte din comuna
Calugăreni, judetul Giurgiu .
In anul 1862, crucea monumentala inaltata de
credinciosul domnitor a fost incadrata intr-o capela, cu geamuri laterale si
acoperis din tabla de plumb. Pavilionul care adaposteste crucea a fost ridicat
in vremea lui Gheorghe Bibescu. Ansamblul, monument istoric de clasa A, este
amplasat langa sosea, vizavi de biserică.
Crucea
de Piatră ce poate fi văzută astăzi pe vârful dealului care strajuiește
intreaga vale a fost ridicată în anul 1913. Vechea cruce este opera
sculptorului Oscar Spaethe. La cutremurul din anul 1977, această cruce s-a
surpat la pământ. In anul 1993, cu prilejul sărbatoririi a 400 de ani de la
urcarea pe tronul Țării Românești a domnitorului Mihai Viteazul, vechea cruce
interbelică a fost înlocuită cu o nouă cruce, de mari dimensiuni.
Crucea
originală (cea din anul 1913, este așezată lângă drum, chiar la intrarea pe
pod. In centrul satului Călugăreni, vizibilă de pe drumul național, se află
statuia voievodului Mihai Viteazul, opera lui Anton Barbu Panaghia.
Biserica
Sfântul Ilie, din localitate, a fost construită in anul 1938, cu cheltuiala lui
Ilie Stoian și a soției lui, Aneta. Biserica a fost ridicată spre pomenirea veșnică
a eroilor căzuți în lupta împotriva păgânilor, pentru apărarea patriei și a
credinței strămoșești.
Podul
peste raul Neajlov, construit in epoca regelui Carol al II-lea, a fost
reconstituit intre anii 1934-935, in cinstea victoriei asupra turcilor. La
capete, podul avea patru efigii din bronz, executate de sculptorul Constantin
Baraschi, reprezentând capul lui Mihai Viteazul si stema tarii din acea vreme.
Recent, podul a fost largit, avand patru benzi de circulație.
Statuia lui Mihai Viteazul la Călugăreni
Caracal - O stauie oribilă și repudiată de locuitori și de conducerea administrativă.
Caracal - O stauie oribilă și repudiată de locuitori și de conducerea administrativă.
Minunile
nu se mai opresc la Caracal! Un scandal monstru a avut loc în această dimineaţă,
18.03.2015, în piaţa centrală a oraşului, la dezvelirea monumentului ecvestru
al lui Mihai Viteazul. Sculptorul are, probabil, deficiențe grave mintale, dar unde au fost cei responsabili până la dezvelirea monstrului ?
ATENȚIE - Poze vechi București și Turist în București - de reprodus
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu